Over ons De Dutch Venue Association

Dé netwerkorganisatie die evenementenlocaties ondersteunt in de verhurende branche

In 2017 is de Dutch Venue Association opgericht. Wat jaren ervoor begon als het informele locatieplatform waarvan verschillende locaties deel uitmaakte, bleek dat de opmaat naar een professionele vereniging. Een aantal locaties sloeg de handen in elkaar en richtte de DVA op. Met als doel om niet alleen locaties met elkaar te verbinden, maar ook opdrachtgevers te helpen door een serieus keurmerk te bieden.

Als netwerkvereniging streeft DVA ernaar om een belangrijk kenniscentrum te zijn voor leden die actief zijn met de exploitatie van evenementenlocaties. Verder werkt DVA nauw samen met belangrijke partners in en rond de sector. Door samenwerking willen we de reputatie van deze evenementenlocaties verbeteren, de kwaliteit waarborgen en de belangen van onze leden behartigen. We voeren benchmarks uit en overleggen over allerlei zaken die bij succesvolle evenementlocaties komen kijken.

Aan de andere kant streeft DVA ernaar om opdrachtgevers te helpen bij het vinden van evenementenlocaties die zich onderscheiden door authenticiteit en professionaliteit. Dit doen we door onze leden te controleren aan de hand van de 7 Zekerheden, waarmee we de kwaliteit en de betrouwbaarheid van onze locaties waarborgen. Wanneer een evenementenlocatie ons keurmerk heeft, ben je als opdrachtgever verzekerd van een geslaagd evenement.

Missie & visie

De missie van Dutch Venue Association is het ondersteunen van eigenaren van evenementenlocaties. Dit doen we door een collegiaal netwerk te creëren en een kenniscentrum beschikbaar te stellen. Hiermee bieden we onze leden ondersteuning bij hun activiteiten en bedrijfsvoering.

Om deze missie te kunnen vervullen, is het belangrijk dat de Dutch Venue Association professioneel is opgezet. De leden die zijn aangesloten geven hun steun aan dit initiatief door actief deel te nemen aan de vereniging en het bestuur de bevoegdheid te geven om de DVA op een professionele wijze verderte ontwikkelen.

Voor opdrachtgevers Zekerheid

Het kan lastig zijn om de juiste evenementenlocatie te kiezen. Bij Dutch Venue Association maken we het je gemakkelijk, door alleen de beste evenementenlocaties te vertegenwoordigen. Doordat wij de DVA locaties onafhankelijk testen op zeven hoofdonderdelen en ruim veertig subonderdelen voordat ze het DVA keurmerk ontvangen, weet je zeker dat je in zee gaat met de beste evenementenlocaties die je ondersteunen bij de realisatie van onvergetelijke evenementen.

Jouw eventlocatie ook op onze site?

Word lid van DVA